Niet tevreden over een VAB-adviseur of VAB-coach?

Ben je niet tevreden over een adviseur of coach die is aangesloten bij de VAB? We begrijpen hoe vervelend dat kan zijn. Daarom hebben we een klachtenregeling opgesteld om ervoor te zorgen dat jouw klachten serieus worden genomen en behandeld.

Kwaliteit en professionaliteit

De VAB is een beroepsvereniging die zich inzet voor de belangen van haar leden. Wij streven naar het hoog houden van professionele standaarden en zorgen voor kwaliteit binnen ons netwerk van adviseurs en coaches. Hierdoor kun je rekenen op deskundige begeleiding en advies van betrouwbare professionals.

Klachtenbehandeling

Wanneer je een klacht hebt over een lid van de VAB, kun je deze klacht indienen door een mail te sturen naar info@vabnet.nl. De klacht wordt vervolgens in behandeling genomen door een externe klachtenbegeleider, die contact zal opnemen met zowel de indiener van de klacht als het VAB-lid. Samen wordt er gezocht naar een passende oplossing, zodat jij als klant tevreden kunt zijn over de dienstverlening van de VAB-adviseur.

Tucht- of Arbitrageprocedure

Indien je niet tevreden bent met de uitkomst van de klachtenregeling, zijn er verdere stappen mogelijk in de vorm van een tucht- of arbitrageprocedure. Deze procedures bieden de mogelijkheid om het geschil op een formele en juridische wijze op te lossen, met als doel om tot een passende oplossing te komen waar jij als cliënt tevreden mee bent.

Meer informatie

Wil je meer weten over onze klachtenregeling? Neem dan gerust contact met ons op via info@vabnet.nl.


Klachtenprocedure in 5 stappen


Stap 1: Bespreek de klacht met de VAB-adviseur of VAB-coach

Heb je een klacht over de dienstverlening van jouw VAB-adviseur of VAB-coach? We moedigen je dan aan om eerst contact op te nemen met de VAB-adviseur of VAB-coach. Samen kunnen jullie wellicht tot een oplossing komen. Lukt dit niet? Dan kun je een officiële klacht indienen.

Stap 2: Indienen van een klacht

Wanneer je besluit een klacht in te dienen over een VAB-adviseur of VAB-coach, kun je dit doen door te mailen naar info@vabnet.nl. Vermeld hierin duidelijk jouw naam, telefoonnummer en/of e-mailadres, de naam van de betrokken VAB-adviseur of VAB-coach, en een gedetailleerde beschrijving van de klacht.

Stap 3: Ontvangstbevestiging van de klacht

Binnen vijf werkdagen ontvang je een bevestiging van de ontvangst van de klacht. In deze bevestiging staat de naam van de klachtenbegeleider vermeld. We willen dat je weet dat jouw klacht serieus wordt genomen en dat er iemand is die verantwoordelijk is voor de afhandeling ervan.

Stap 4: Klachtenbegeleiding

De klachtenbegeleider zal contact opnemen en je kunt rekenen op een informele en laagdrempelige benadering. We willen dat je je gehoord voelt en daarom hanteren we het principe van hoor- en wederhoor. Je mening is belangrijk voor ons, en we zijn er om naar je te luisteren.

De klachtenbegeleider zal niet alleen contact opnemen met de VAB-adviseur of VAB-coach, maar zal ook samenwerken om een passende oplossing te vinden. We begrijpen dat het vinden van een oplossing soms lastig kan zijn. Onze focus ligt op het bieden van ondersteuning en begeleiding, zodat uiteindelijk tevreden kunt zijn met de uitkomst.

Het is belangrijk om te benadrukken dat de klachtenbegeleider geen uitspraak zal doen over de situatie. In plaats daarvan zal onze klachtenbegeleider ondersteuning bieden zonder partij te kiezen. Op deze manier kun je erop vertrouwen dat jouw zaak op een eerlijke manier behandeld wordt, met als doel om tot een bevredigende oplossing te komen.

Stap 5: Samen tot een oplossing komen

Wanneer je samen tot een oplossing komt, wordt de klachtenbegeleider, jijzelf, de VAB-adviseur of VAB-coach en het bestuur van de VAB daarvan op de hoogte gesteld. Op deze manier is de klacht afgehandeld.